ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ
Öğrenim Durumu:
| Derece | Bölüm/Program | Üniversite | Yıl |
| Lisans | Sınıf Öğretmenliği/ Yan Alan (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği) | Atatürk Üniversitesi | 1998 |
| Y. Lisans | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | Atatürk Üniversitesi | 2001 |
| Doktora/S.Yeterlik/ Tıpta Uzmanlık | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | Atatürk Üniversitesi | 2006 |
Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışmanı:
“Cumhuriyetten Günümüze İlköğretim Sosyal Bilgiler Programındaki Değişmelerin Değerlendirilmesi” (2001). Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, Tez Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Ünal ÖZDEMİR
Doktora Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta Uzmanlık Tezi Başlığı ve Danışman(lar)ı:
“İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konularının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi” (2006). Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, Tez Danışmanları Yrd. Doç. Dr. Ünal ÖZDEMİR ve Yrd. Doç. Dr. Oğuz GÜRBÜZTÜRK
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri:
1- Aktaş, N. (2010). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında Verilen Değerleri Edinme Düzeyleri (Erzincan Örneği), Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
2- Özeren, G. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Programında Kazanımların Öğretmenler Tarafından Gerçekleştirilme Düzeyi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
3- Alak, G. (2011). Hayat Bilgisi Öğretim Programı Öğelerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
4- Kalın, Z.T. (2013). Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
5- Yalçın, B. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Demokratik Tutumlarının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Değer Edinimleri Arasındaki İlişki, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
6- Zübeyir, Ç. (2014). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yardımseverlik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Erzurum İli Örneği), Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
7- Çomaklı, K. (2015). Mevlana’nın Mesnevi Adlı Eserinde Yer Alan Hikayelerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Değerlerin Öğretiminde Kullanımının İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
8- Albayrak, F. T. (2015). İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Değerleri İle Öğretmen Yetkinlikleri Arasındaki İlişki (Erzurum İli Örneği), Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
9- Küçükbatman., L. İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri İle Sahip Oldukları Değerler Arasındaki İlişki, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Devam Ediyor.
10- Onur., T.Ö. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Algıladıkları Bireysel Değerler İle Öğretmen Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Devam Ediyor.
Yönetilen Doktora Tezleri/Sanatta Yeterlik Çalışmaları:
1- Beldağ, A. (2012). İlköğretim Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Değerlerin Kazanılma Düzeyleri ve Etki Eden Faktörler, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, Danışmanlar Doç.Dr. Ünal ÖZDEMİR ve Yrd.Doç.Dr. Ahmet NALÇACI
Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler:
1- Eğitim Araştırmaları Birliği Derneği
Editörlük & Hakemlikler:
Sosyal Alanlar Eğitimi Alan Editörü, Turkish Journal of Education (TURJE) (2147-2858)
Hakem, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakem, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakem, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakem, Doğu Coğrafya Dergisi
Hakem, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakem, International Journal of Eurasia Social Sciences
Hakem, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakem, Sosyal Bilimler EKEV Akademi Dergisi
Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler
(Açılmışsa, yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir):
| Akademik Yıl | Dönem | Dersin Adı | Haftalık Saati | Öğrenci Sayısı |
| Teorik | Uygulama |
| 2013-2014 | Güz | Hayat Bilgisi Öğretimi | 3 | - | 95 |
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | - | 115 |
| Öğretmenlik Uygulaması I | 2 | 6 | 7 |
| İlköğretimde Eğitimde Teknolojileri Kullanımı | 3 | - | 9 |
| Bahar | Sosyal Bilgiler Öğretimi | 3 | - | 97 |
| Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 100 |
| Okul Deneyimi | 1 | 4 | 20 |
| Öğretmenlik Uygulaması II | 2 | 6 | 19 |
| İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Literatür İncelemesi | 3 | - | 3 |
|
|
| | |
| 2014-2015 | Güz | Hayat Bilgisi Öğretimi | 3 | - | 94 |
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | - | 104 |
| Öğretmenlik Uygulaması I | 2 | 6 | 19 |
| İlköğretimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Programı | 3 | - | 7 |
| Bahar | Sosyal Bilgiler Öğretimi | 3 | - | 95 |
| Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 110 |
| Okul Deneyimi | 1 | 4 | 7 |
| Öğretmenlik Uygulaması II | 2 | 6 | 14 |
| İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Literatür İncelemesi | 3 | - | 7 |
| İlköğretimde Eğitimde Teknolojileri Kullanımı | 3 | - | 12 |